כשליש מהמורים למתמטיקה בבתי הספר היסודיים, שהשתתפו בתוכנית התמקצעות במתמטיקה, נכשלו במבחן שנערך בשנה שעברה. כך חשף הבוקר (יום ג') "ידיעות אחרונות".
המבחן כלל 354 מורים כשהממוצע הכללי היה 73.8 .
מדובר במורים כללים שמתימתקה אינו תחום ההכשרה שלהם אך הנושאים שבהם ניבחנו המורים הם נושאים בסיסיים של בית ספר יסודי :מספרים ופעולות בשלמים; מספרים ופעולות בשברים ויחס ואחוזים; גיאומטריה וחקר נתונים, ולכן התוצאות הללו מעוררות ספקות רבות לגבי הכשרתם של מורים אלו ללמד בבתי הספר היסודיים מתמתיקה.
ברשומה שפירסתי בנושא "שבוע החינוך בירושלים" התייחסתי לדבריו של פרופ' דן בן דוד שהעלה את הנושא של תוצאות סקר OECD בקרב תלמידי ישראל שבו ישראל מדורגת מתחת למקום ה-25 ומעל למדינות העולם השלישי,והציג את דעתו שיש להתמחות בלימודים אקדמאיים במקצוע מסויים , כגון מתמתיקה, מדעים וכו' ורק לאחר מכן להחליט אם לפנות לכיוון ההוראה בתחום ההתמחות אותו למד, מה שיוצא מכך שכל מורה יהיה מקצוען בתחום אותו יפנה ללמד.
אני בהחלט תומכת בגישתו של פרופ' בן דוד , וחושבת שעל משרד החינוך להפעיל תוכנית הכשרה מקצועית למורים במערכת החינוך שתכלול התמחות בתחום דעת עיקרי , כאשר ההכשרה תהא שונה בהתאם לגילאי ההוראה של המורים: מורה המלמד מתימתיקה כיתות ה'-ו' יקבל הכשרה שונה לעומת מורה המלמד מתימתיקה בכיתות א'-ב'.
המבחן כלל 354 מורים כשהממוצע הכללי היה 73.8 .
מדובר במורים כללים שמתימתקה אינו תחום ההכשרה שלהם אך הנושאים שבהם ניבחנו המורים הם נושאים בסיסיים של בית ספר יסודי :מספרים ופעולות בשלמים; מספרים ופעולות בשברים ויחס ואחוזים; גיאומטריה וחקר נתונים, ולכן התוצאות הללו מעוררות ספקות רבות לגבי הכשרתם של מורים אלו ללמד בבתי הספר היסודיים מתמתיקה.
ברשומה שפירסתי בנושא "שבוע החינוך בירושלים" התייחסתי לדבריו של פרופ' דן בן דוד שהעלה את הנושא של תוצאות סקר OECD בקרב תלמידי ישראל שבו ישראל מדורגת מתחת למקום ה-25 ומעל למדינות העולם השלישי,והציג את דעתו שיש להתמחות בלימודים אקדמאיים במקצוע מסויים , כגון מתמתיקה, מדעים וכו' ורק לאחר מכן להחליט אם לפנות לכיוון ההוראה בתחום ההתמחות אותו למד, מה שיוצא מכך שכל מורה יהיה מקצוען בתחום אותו יפנה ללמד.
אני בהחלט תומכת בגישתו של פרופ' בן דוד , וחושבת שעל משרד החינוך להפעיל תוכנית הכשרה מקצועית למורים במערכת החינוך שתכלול התמחות בתחום דעת עיקרי , כאשר ההכשרה תהא שונה בהתאם לגילאי ההוראה של המורים: מורה המלמד מתימתיקה כיתות ה'-ו' יקבל הכשרה שונה לעומת מורה המלמד מתימתיקה בכיתות א'-ב'.
שלום
השבמחקשמי דינה קרמונה ואני עוזרת הוראה של ד"ר גילה קורץ.
זהו ניסיון לבדוק האם ניתן להגיב לרשומות שלך.
בברכה
דינה
היי ויקי,
השבמחקשמי זולדן ענת, הנני לומדת לתואר שני בחינוך – בהתמחות ניהול וארגון מערכות חינוך במרכז ללימודים אקדמיים, במסגרת קורס תקשוב ולמידה אצל המרצה מתי אלפר קיבלנו משימה לפיה עלינו לבקר בבלוג מתוך רשימת בלוגים ולחוות דעתנו.
כמוך גם אני קראתי את הכתבה והשתוממתי כיצד יתכן שמורים שמלמדים מתמטיקה נכשלים ועדיין ממשיכים ומלמדים. מלבד התרשמותי מהכתבה ביצעתי חיפוש באינטרנט ומצאתי את הבחינה, גם אני וגם בני (לומד בכיתה ח') פתרנו את הבחינה בהצלחה. לדעתי מורים למתמטיקה מיסודי עד תיכון אמורים להתמודד בהצלחה בבחינות מסוג זה. רצ"ב קישור לבחינה http://cms.education.gov.il/NR/rdonlyres/E15DE711-8E92-493C-8F97-399A71B2E04A/116968/hitmaktzeut010AASOFexam.pdf
הנני מורה למתמטיקה בבית ספר על יסודי .
מקצוע זה מבוסס על נדבכים, ומניסיוני ראיתי כי מאוד קשה לתלמידים להשלים פערים . היינו תלמידים אשר הפסידו או שכחו נושא מסוים התקשו ללמוד הנושא הבא. לצערי לעיתים קרובות אנו נתקלים בתלמידים שמגיעים לכיתות ז' כאשר עולם המושגים שלהם הוא שגוי, הידע הבסיסי שלהם לוקה בחסר ומאוד קשה לשנות אח"כ את תפיסתם.
אני מאמינה שמורה צריך לאהוב את המקצוע שהוא מלמד כך התלמידים חווים את חווית המקצוע ומתחברים אליו, ישנם מורים בבתי הספר היסודיים שהיות ומתמטיקה אינו מקצוע התמחותם אינם מרגישים קרבה למקצוע ולכן החוויה שיעבירו לתלמידים היא לא תמיד חיובית.
נ.ב. הבלוג שלך מאוד מסודר לפי נושאים שונים ולאו דווקא מתמקד בנושא אחד, דבר שמאוד מצא חן בעיניי וכך יכולתי להתחבר לנושא שקרוב לליבי.
יישר כח.