במסגרת קורס הערכת טכנולוגיות ידע חקרנו כיצד סרטים יכולים לתרום ללמידה. לכאורה ניראה כי בכל מקרה יעיל יותר ללמוד יותר מסרט כלשהוא : אם מסרטוני המחשה, או סרטונים המלמדים על תהליך מסויים , או סרט קולנוע שבאמצעותו ניתן ללמוד על התנהגות מסויימת וכו'.אך לאחר מס' סרטונים הגענו למסקנה כי יש לבדוק היטב האם מתאים לשלב סרטון או להציג תהליך באמצעות תרשים , היכן כדאי לשלב את שניהם , ואם כבר החלטנו על שילוב סרטון בתהליך הלמידה, באיזה שלב של השיעור כדאי לשלבו. לא בכל המקרים סרטון מועיל בתהליך הלמידה , אמנם שילוב סרטון הינו דבר מרענן אך באותה מידה יכול לשעמם ולאבד את המטרה לשמה הוא הוצג.
אם החלטנו לשלב סרטון מומלץ לתכנן שאלת חשיבה ומיקוד לסרטון עצמו ולהציגה בפני התלמידים לפני הקרנת הסרטון .
אם החלטנו לשלב סרטון מומלץ לתכנן שאלת חשיבה ומיקוד לסרטון עצמו ולהציגה בפני התלמידים לפני הקרנת הסרטון .
המודל של מאייר מחלק תכנים לתכנים סטאטיים ודינמיים והגיע למסקנה שתמונות ומילים מעוררים סוגי חשיבה ותפיסה שונים ויש יתרון משמעותי כשמשתמשים בוידיאו ותמונות והם תורמים לתהליך ההבנה. כמו כן מצא שזה גורם למוטיביציה וסקרנות ללמידה.
כשיש סרט המתאר תהליך פרוצדורלי צריך לבחור סרט איכותי ולשלב תרשים .
בייצוג דינמי של תהליך חייבים לבדוק שמתקיימים ארבעת הכללים:
אפשר לשלוט על מהלך האירועים
שתהיה תאימות בין תרשים לקטע וידיאו
חלוקה למנות קצובות - כל חלק בסרט ברור
שילוב בין שני הכלים - תרשים ויצוג דינמי
למדתי ששילוב סרטון יכול לתרום רבות בהמחשה וכן לעורר רגשות . חשוב לשקול ולבחון את איכות הסרטון , האם הוא מתאים לרמת התלמידים בפניהם יוצג, וכן באיזה שלב כדאי לשלבו.
בהחלט חשוב ללכת בעיניים פקוחות וביקורתיות ...