בלוג זה הינו תוצר מתהווה במסגרת לימודי לתואר שני בחינוך בהתמחות "תקשוב ולמידה" ב"מרכז ללימודים אקדמאיים" באור יהודה.

בבלוג זה אעסוק בנושאים מעניינים הקשורים ללימודיי, אעלה סוגיות , תהיות רעיונות אותם ארצה לחלוק עימכם ובעיקר עם עצמי..







יום שני, 9 בינואר 2012

המשחק הלימודי כמשפר מוטיבציה ללמידה

במסגרת פרוייקט סיום לקורס "שילוב הדמיות ומשחקים לימודיים מתוקשבים"  נידרשנו לבנות משחק לימודי וליישמו על קבוצת ניסוי.
חברתי ואני בנינו משחק הבא לסכם  את נושא "חג החנוכה".  המשחק ניבנה באמצעות מחולל באתר  zondle
את המשחק ניתן לשלב באתר הכיתה .ולצורך כך פתחנו בגוגל סייטס אתר כיתתי ושילבנו בו את המשחק.
קישרנו שאלון לתלמיד שעליו למלא בסוף הפעילות ע"מ לבחון את דעתו של התלמיד לגבי שילוב משחקים ללמידה.
את השאלון יצרנו ב- google docs
כמובן שקיבלנו את התשובות בצורה מרוכזת בטבלה  וכך יצאנו לדרך...(שמתם לב בכמה כלים השתמשנו?)

לבניית המשחק ב- ZONDLE יצרנו שאלות , לכל שאלה נתנו מספר תשובות, ועלינו היה לסמן את התשובה הנכונה.
בקלות רבה יצרנו משחק המיועד לתרגול כאשר כל שאלה שלא נענית נכון , חוזרת ומופיעה בצורה אקראית בהמשך , וכך הילד משנן חומר שנילמד בצורה חוייתית.


בניסוי שעשינו נתנו לעשרה ילדים לשחק במשחק וראינו את ההתפעלות הרבה , את המוטיבציה בקרב הילדים, ותחושת ההצלחה . כל אלו חיזקו את דעתנו כי יש לשלב יותר ויותר משחקים לצורך למידה. כמובן שמורה המשלב משחק בהוראה  צריך לבחון ולהתאים את דרגת הקושי לרמת הקבוצה לה הוא מייעד את המשחק. וכן לבחון את המטרות הלימודיות אותן הוא רוצה להשיג  באמצעות המשחק. כמו כן על המורה להפעיל שיקול דעת באיזה שלב להפעיל את המשחק: תחילת שעור , סוף שעור וכו'. מומלץ למורה , אם יצר את המשחק בעזרת מחולל , לנסות אותו על קבוצת ילדים קטנה כדי לראות שאכן כל התנאים מתקיימים . אם כל אלו פועלים נכון הרי שיש לנו למידה חווייתית, הכוללת שיתופי פעולה בין המורה לתלמידים ובין התלמידים בינם לבין עצמם, שמעבר למטרות הלימודיות המוצהרות מקבלת ערך מוסף אם בהקניית מיומנות לשימוש בכללים, ובשיפור היכולת המוטורית , ובמטרות נוספות המושגות כדרך אגב... אז למה לא ????!!!!