ד"ר ג'וליה רסניק, מרצה במגמה לסוציולוגיה של החינוך בבית ספר לחינוך באוניברסיטה העברית בירושלים, בראיון שהועלהב"הד החינוך" מדברת על ההשפעות שיש לגלובליזציה על החינוך. לדבריה, טכנולוגית המחשב לא נכנסה לבית הספר ומשאירה אותו מיושן כמו כן מורה, הנחשב למקור הידע , הנשאל שאלה ואינו יודע לענות עליה , נראה באור מגוחך.
עוד טוענת דר' רסניק בדבריה כי הילדים כבר חושבים גלובלית אך "תכניות הלימודים הן לוקליות, לאומיות, כך שגם מבחינה זו המרחק בין התלמידים לבית הספר גדל ובית הספר הופך ללא רלוונטי."
מערכת החינוך מתחילה להשיל מעליה את הלך השמרניות אך התהליך איטי ומורכב. הגלובליזציה מכניסה את בתי הספר לתחרות כלכלית , השוק דורש עובדי ידע שבתי הספר אמורים להכשיר אותם . לאט לאט צצים בתי ספר בעולם המחנכים לאזרחות גלובלית. ומהי אזרחות גלובלית: "זוהי בעיקר תובנה שאיכות החיים שלנו, אם לא עצם החיים עצמם, מותנית בשיתוף פעולה כלל־עולמי".
למעבר לראיון המלא לחץ כאן.

עוד טוענת דר' רסניק בדבריה כי הילדים כבר חושבים גלובלית אך "תכניות הלימודים הן לוקליות, לאומיות, כך שגם מבחינה זו המרחק בין התלמידים לבית הספר גדל ובית הספר הופך ללא רלוונטי."
מערכת החינוך מתחילה להשיל מעליה את הלך השמרניות אך התהליך איטי ומורכב. הגלובליזציה מכניסה את בתי הספר לתחרות כלכלית , השוק דורש עובדי ידע שבתי הספר אמורים להכשיר אותם . לאט לאט צצים בתי ספר בעולם המחנכים לאזרחות גלובלית. ומהי אזרחות גלובלית: "זוהי בעיקר תובנה שאיכות החיים שלנו, אם לא עצם החיים עצמם, מותנית בשיתוף פעולה כלל־עולמי".
למעבר לראיון המלא לחץ כאן.