"עוז לתמורה" הינה הרפורמה בחטיבות העליונות הרפורמה מקיפה ומתמקדת בהיבט הפדגוגי , הניהולי והעצמת מעמדו של המורה.
ברמת התלמיד
- פיתוח תחושת ערך עצמי ושייכות לכיתה ולבית הספר.
- העלאת הישגים לימודיים.
- פיתוח אחריות אישית ללמידה, לקידום תחומי מצוינות ולמימוש עצמי.
- טיפוח כישורי מנהיגות לקדום השפעה ומעורבות חברתית בביה"ס ובקהילה.
ברמת המורה
- פיתוח שיח משמעותי ואכפתי בין מורה-מחנך-תלמיד לקידום תפקוד התלמידים בתחום האישי, הלימודי והחברתי.
- ניהול/הובלת הקבוצה והכיתה כמסגרות חברתיות הנותנות ביטוי אישי לכל פרט והתומכות בתהליכי צמיחה מתמשכים של התלמיד והקבוצה.
- התמקצעות ושימוש בדרכי הוראה והערכה מגוונות.
- התמקצעות לקראת מילוי תפקיד ובמהלכו העצמה אישית.
ברמת בית הספר
- העמקת השותפות והאחריות של סגל ביה"ס, של ההורים וגורמים בקהילה לקידום התהליכים החינוכיים ולהעמקת הרווחה ואיכות החיים בביה"ס ובקהילה.
- מתן מענה לשונות בין תלמידים.
- צמצום פערים והעלאת הישגים.
- פיתוח שיח בית ספרי
- פיתוח אקלים חינוכי מיטבי והפחתת האלימות
- פיתוח תהליכי למידה ארגונית ועבודת צוות
כמו כן ניבנה מודל הערכה, בו יוערכו המורים ע"י הנהלת ביה"ס וזה ישמש לצורך קידום ומתן תגמולים למורים .
ברמת בית הספר , יתוגמלו בתי ספר מצטיינים על הישגים בית ספריים.
את עבודתנו הסופית בקורס היבטים גלובליים עשינו חברתי ואני על מקומו של המורה ברפורמות בחינוך וראינו שבכל תוכניות התקשוב העולמיות הבינו כי מקומו של המורה צריך להשתנות בעקבות השינויים בעולם התקשוב בחינוך. גם כאן אנו רואים את העין הפקוחה לעבר המורים , את ההבנה שיש לקדם את מעמדו של המורה ולשנות את תפקידו בעידן הטכנולוגי.
בהצלחה לכל התלמידים והמורים עם החזרה לספסל הלימודים !!!אנחנו בכיוון הנכון !!!
- לקריאה נוספת על עיקרי הרפורמה של "עוז בתמורה" לחץ כאן