בלוג זה הינו תוצר מתהווה במסגרת לימודי לתואר שני בחינוך בהתמחות "תקשוב ולמידה" ב"מרכז ללימודים אקדמאיים" באור יהודה.

בבלוג זה אעסוק בנושאים מעניינים הקשורים ללימודיי, אעלה סוגיות , תהיות רעיונות אותם ארצה לחלוק עימכם ובעיקר עם עצמי..







יום שלישי, 21 ביוני 2011

מחווני הערכה לפעילויות מתוקשבות

במסגרת קורס הערכת טכנולוגיות ידע אנו נחשפים לכלי הערכה ומחוונים לאיפיון פעילויות מתוקשבות . אחד מהמחוונים שנחשפנו אליו היה מחוון לאפיון פעילות מתוקשבת בהתאם לגישה קונסטרוקטיביסטית חברתית
 (קלי ושמיר, 2007)זהו מחוון לאיפיון פדגוגי המגדיר 6 מימדים  שיש לבחון בפעילות המתוקשבת: ניצול הערך הטכנולוגי, רמת חשיבה נידרשת, מידת השיתופיות, קרוב התכנים לעולמו של הלומד, הכוונה לתוצרים עשירים והערכה שזורה, כאשר יש לבחון כל מימד ולאפיין אותו לפי רמה: אפיון גבוה(3), אפיון בינוני(2), אפיון נמוך(3).
דר' אייל ליאת, מרצת הקורס, הציגה את הגישה שלה לנושא  ומבחינתה שללה את  האפיונים הנמוכים כאשר הדגש הוא לשאוף לסטנדרטים מצויינים . כמו כן הציגה דר' ליאת אייל את גישתה לכל נושא הערכה. הערכה הינה עבור התלמיד ולא עבור המורה , הערכה צריכה להיות מחוון לתלמיד שידע מה עליו לתקן כדי שיהיה מצויין , כאשר המושג מצויין משתנה מתלמיד אחד לאחר בהתאם ליכולות האישיות של כל אחד ואחד ולכן מי שנכון להעריך את התלמיד הוא המורה הישיר המכיר את התהליך אותו עבר התלמיד .
מאוד הזדהיתי עם גישתה המעודדת לפתח  מנהיגות פדגוגית בעלי סטנדרטים גבוהים , וכן תומכת בעיקרון של הצבת רף גבוה כחלק משאיפה לאיכות הן בהוראה והן בלמידה.