במסגרת קורס הערכת טכנולוגיות ידע אנו נחשפים לכלי הערכה ומחוונים לאיפיון פעילויות מתוקשבות . אחד מהמחוונים שנחשפנו אליו היה מחוון לאפיון פעילות מתוקשבת בהתאם לגישה קונסטרוקטיביסטית חברתית
(קלי ושמיר, 2007)זהו מחוון לאיפיון פדגוגי המגדיר 6 מימדים שיש לבחון בפעילות המתוקשבת: ניצול הערך הטכנולוגי, רמת חשיבה נידרשת, מידת השיתופיות, קרוב התכנים לעולמו של הלומד, הכוונה לתוצרים עשירים והערכה שזורה, כאשר יש לבחון כל מימד ולאפיין אותו לפי רמה: אפיון גבוה(3), אפיון בינוני(2), אפיון נמוך(3).
דר' אייל ליאת, מרצת הקורס, הציגה את הגישה שלה לנושא ומבחינתה שללה את האפיונים הנמוכים כאשר הדגש הוא לשאוף לסטנדרטים מצויינים . כמו כן הציגה דר' ליאת אייל את גישתה לכל נושא הערכה. הערכה הינה עבור התלמיד ולא עבור המורה , הערכה צריכה להיות מחוון לתלמיד שידע מה עליו לתקן כדי שיהיה מצויין , כאשר המושג מצויין משתנה מתלמיד אחד לאחר בהתאם ליכולות האישיות של כל אחד ואחד ולכן מי שנכון להעריך את התלמיד הוא המורה הישיר המכיר את התהליך אותו עבר התלמיד .
מאוד הזדהיתי עם גישתה המעודדת לפתח מנהיגות פדגוגית בעלי סטנדרטים גבוהים , וכן תומכת בעיקרון של הצבת רף גבוה כחלק משאיפה לאיכות הן בהוראה והן בלמידה.
(קלי ושמיר, 2007)זהו מחוון לאיפיון פדגוגי המגדיר 6 מימדים שיש לבחון בפעילות המתוקשבת: ניצול הערך הטכנולוגי, רמת חשיבה נידרשת, מידת השיתופיות, קרוב התכנים לעולמו של הלומד, הכוונה לתוצרים עשירים והערכה שזורה, כאשר יש לבחון כל מימד ולאפיין אותו לפי רמה: אפיון גבוה(3), אפיון בינוני(2), אפיון נמוך(3).
דר' אייל ליאת, מרצת הקורס, הציגה את הגישה שלה לנושא ומבחינתה שללה את האפיונים הנמוכים כאשר הדגש הוא לשאוף לסטנדרטים מצויינים . כמו כן הציגה דר' ליאת אייל את גישתה לכל נושא הערכה. הערכה הינה עבור התלמיד ולא עבור המורה , הערכה צריכה להיות מחוון לתלמיד שידע מה עליו לתקן כדי שיהיה מצויין , כאשר המושג מצויין משתנה מתלמיד אחד לאחר בהתאם ליכולות האישיות של כל אחד ואחד ולכן מי שנכון להעריך את התלמיד הוא המורה הישיר המכיר את התהליך אותו עבר התלמיד .
מאוד הזדהיתי עם גישתה המעודדת לפתח מנהיגות פדגוגית בעלי סטנדרטים גבוהים , וכן תומכת בעיקרון של הצבת רף גבוה כחלק משאיפה לאיכות הן בהוראה והן בלמידה.